AdWords Rules!

“Do you stay awake at night wondering where your bids are? Do you plan your vacations around fluctuations in click volume? Have you taken AdWords for Mobile as your +1 to a family wedding?”

Google realiseert zich dat het volledig benutten van een AdWords-account een enorm intensive klus kan zijn. Daarom komen ze nu met een manier om het onderhoud aan uw AdWords-campagne minder zwaar te maken. Naast het uitbesteden van uw campagne door Invest Online kunt u nu regels instellen voor AdWords. Deze business-rules kunnen  bod-, bieding- en statusveranderingen doorvoeren voor een bepaalde Ad-Group.

Ook kunnen op vaste tijden en rondom vaste evenementen – bijvoorbeeld het ingaan van een nieuwe werkweek – veranderingen automatisch doorgevoerd worden. Biedingen kunnen automatisch verhoogd (of verlaagd) worden, of tijdelijk gepauzeerd. In onderstaand filmpje wordt het door Google zelf toegelicht.

Naast werk uit handen nemen van de cliënten kleeft er natuurlijk ook een mooi voordeel aan voor Google. Het krijgt op deze manier toestemming om automatisch – na het instellen van een regel – budgetten op te te schroeven en biedingen aan te passen. Klanten kunnen daarom een email melding krijgen, elke keer als een regel wordt toegepast.

De Automated Rules zijn alleen nog maar beschikbaar in de Verenigde Staten, maar Nederland zal ongetwijfeld snel volgen. Het is een mooie toepassing op de huidige AdWords functionaliteit, maar moet wel met zorg worden toegepast. Hoe meer u laat automatiseren, hoe minder invloed u zelf hebt uiteraard.

Invest Online
Invest Online
Auteur: Invest Online Wij zijn hét full-service internetbureau uit Apeldoorn. Met een team van 40 online specialisten werken we dagelijks voor onze 130 klanten online de beste resultaten te behalen!

Benieuwd waar jouw online kansen liggen?

Ontvang direct 4 bruikbare tips in je mailbox!

Ons adviesrapport ontvang
je als PDF

Bedankt voor je inschrijving! De eerste 4 tips sturen we je direct toe.