Adwords campagne targeten

Binnen de Google Adwords omgeving is het mogelijk heel gericht en specifiek te adverteren. Helaas gebeurt dit nog te weinig, vandaar deze blog aangaande Adwords campagne targeten. Google biedt een interessant scala aan opties waarmee u de gewenste advertentie aan de gewenste doelgroep kan laten tonen. In het onderstaande bericht lichten we een aantal interessante opties toe.

Adwords campagne targeten in het displaynetwerk

Internetgebruikers besteden zo’n 5 procent van hun tijd op zoeksites. Dit betekent dat zij voor ongeveer 95% actief zijn binnen een andere online omgeving. Denk hierbij aan commerciële-, communicatieve- en content websites. Binnen deze omgevingen heeft Google een erg groot netwerk, wat we het displaynetwerk noemen. Binnen dit displaynetwerk wordt zo’n 80 procent van de internetgebruikers bereikt.

Binnen dit netwerk kunnen de juiste mensen op het juiste moment worden bereikt. Door de advertentiecampagne te targeten op bepaalde websites, die in relatie staan met het aanbod, en door ervoor te kiezen op welke momenten van de dag u ze wilt presenteren in het display netwerk, zorgt u ervoor dat er gericht geadverteerd wordt.
Adwords campagne targeten in de zoekresultaten

Internetgebruikers gebruiken misschien maar 5% van de tijd op de Google zoekpagina, maar het is wel de pagina en navigatiestation waar bijna alle internetgebruikers beginnen en worden doorverwezen naar de gewenste bestemming. Ook hier kunt u  uw Adwords campagne targeten.

Uw Adwords campagne targeten kan op verschillende manieren. Zo is het mogelijk uw campagne op locatie te targeten. Wilt u alleen adverteren voor mensen die bijvoorbeeld fysiek in Utrecht verblijven, dan is dat geen enkel probleem. Ook kunt u er nu voor kiezen, mensen die zoeken en Utrecht in hun zoekresultaten meenemen, hieraan toe te voegen en/of uit te sluiten. Zo kunt u uw Adwords campagne targeten op welke locatie u ook wenst.

Wilt u zich nog gerichter opstellen en uw Adwords campagne targeten op meerdere variabelen, dan is dat mogelijk. Naast het targeten op locatie is het ook mogelijk uw advertentie te targeten op tijd. Erg handig, als u weet wanneer uw doelgroep zich op het internet bevindt. Stel, uw doelgroep is voornamelijk in de avonduren actief op het internet, dan kunt u uw campagne zo instellen dat uw advertentie alleen tijdens die uren wordt gepresenteerd.

Invest Online
Invest Online
Auteur: Invest Online

Wij zijn hét full-service internetbureau uit Apeldoorn. Met een team van 40 online specialisten werken we dagelijks voor onze 130 klanten online de beste resultaten te behalen!

Benieuwd waar jouw online kansen liggen?

Ontvang direct 4 bruikbare tips in je mailbox!

Ons adviesrapport ontvang
je als PDF

Bedankt voor je inschrijving! De eerste 4 tips sturen we je direct toe.